Zespół Mercedes przeprowadził dziś prywatny test tegorocznego bolidu – W03. Nico Rosberg i Michael Schumacher za sterami nowej maszyny rodem z Brackley pokonali ponad 300 kilometrów toru w Barcelonie.
Dzisiejsze przejazdy były również pierwszym prawdziwym testem W03, który do tej pory zaliczył jedynie shakedown na Silverstone podczas którego korzystano z demonstracyjnych opon Pirelli.Podczas pierwszych tegorocznych testów, Mercedes korzystał z zeszłorocznej konstrukcji, spędzając w Jerez trzy z czterech dni testowych.
Ekipa z Brackley, zgodnie z porozumieniem dotyczącym testów, zyskała tym samym możliwość przeprowadzenia prywatnego testu, który pozwoli nadrobić część zaległości w porównaniu z resztą stawki.
Jutro zespół Rossa Brawna czeka wiele pracy związanej z analizą zgromadzonych dziś informacji, a na wtorek, czyli pierwszy dzień testów w Barcelonie, zaplanowana jest oficjalna prezentacja W03.
19.02.2012 21:17
0
Ooo... nie wiedziałem, że można odrabiać część zaległości nie będąc na testach. Można więc podejrzewać, że Mercedes będzie w Barcelonie dość mocno obserwowany:)
19.02.2012 21:23
0
No cóż ... porąbane są przepisy FIA :D
19.02.2012 21:31
0
Ale nie aż tak jak nasze:) polskie:)
19.02.2012 21:40
0
Ciekawe czy Marussia i HRT skorzysta z takiej mozliwości ;) Wg. mnie jest to sprawiedliwe, że mogą testować - mając określony limit kilometrów.
19.02.2012 21:43
0
w tym sezonie zezwolono na dodatkowe 3 dni testowe w trakcie sezonu. Wszystkim było to potrzebne. A koszty? Nie licząc dniówek dla inżynierów i obsługi (a może jest to wliczone w etat) spalą nieco paliwa i oleju. A jakie opony mogą uzywać? Demonstracyjne czy przeznaczone na ten sezon? Jakoś umknoł mi ten fakt:) A o przepisach w Polsce proszę mi nie przypominać:) Użeram się z nimi na codzień...
19.02.2012 21:44
0
Tylko, że HRT i Marussia raczej kasy nie mają i dlatego nie testują a Mercedes po prostu chciał się zakamuflować.
19.02.2012 21:53
0
Mercedes będzie miał dobry sezon coś czuję.
19.02.2012 22:12
0
5. 6q47 - jak dla mnie, to opon przeznaczonych na sezon. Tak jak zespoły na testach ... A w kosztach nie ma jeszcze " wynajmu " toru ...
19.02.2012 22:52
0
* a CZY w kosztach ... - tak miało być, bo to nie stwierdzenie, tylko pytanie ;-)
20.02.2012 07:16
0
5. 6q47 - Jeśli można spytać - z przepisami jakiej branży "walczysz" ?
20.02.2012 08:15
0
W sumie Mercedes dobrze to wymyślił. Trzy dni testowali nowe opony starym bolidem mając doskonałe porównanie z danymi z minionego sezonu jednocześnie rozwijając bolid w fabryce. Teraz będą mieli 5 dni testowych na rozwój nowego bolidu eliminując w dużym stopniu wpływ nowych opon na osiągi. A np ludzie w Ferrari mając nowe opony i bardzo radykalne zmiany w konstrukcji bolidu nie potrafią tego ogarnąć bo za dużo jest nieznanych czynników wpływających na osiągi. Przyznam, że dziwiłem się dlaczego Mercedes tak postępuje ale teraz widzę że to ma sens, Ross dobrze to wykombinował...
20.02.2012 11:15
0
Ciekawe czy w Mercedes-ie jest coś co można dosyć łatwo skopiować że przyjęli taką taktykę z ukrywaniem się ,czy też jest to jakaś rewolucja jak w Ferrari (przednie zawieszenie ) którą ciężko wdrożyć w trakcie sezonu . .Całkiem możliwe że początek sezonu będzie dla RBR ,Lotusa i Mercedesa. Zagadką jest McLaren . 11. sliwa007 Dokładnie Ferrari mają obniżony środek ciężkości i żadnych danych z poprzednich lat aby cokolwiek porównywać , więc muszą jak najwięcej teraz testować . Ale jak już dojdą z ustawieniami balansu mogą być bardzo konkurencyjni dzięki takiemu rozwiązaniu .( jak tak będzie to pewnie w przyszłym roku więcej ekip przeżuci się na pull-rod)
20.02.2012 14:03
0
W tym sezonie moze byc naprawde ciasno, Mercedes moze sie okazac naprawde mocnym teamem i zagrozeniem dla takich zespolow jak Red Bull czy Ferrari, wszystko sie jednak okaze dopiero w Australii
20.02.2012 15:48
0
8. elin słusznie - testy, to testy... i opony odpowiednio takie same jak w Jerez (już jutro kolejna sesja testów F1 - jak ten czas szybko leci). Testowali w Barcelonie. Jutro są na miejscu:). Czy z tego powodu mieli jakieś "gartisy"? 10. bod skromne usługi dla ludności:) Czyli sanepid (HACCP - ale nie produkuję), standardowo VAT - nie tak dawno, w rozliczeniu rocznym VAT, zbladłem po usłyszeniu kwoty jaką miałem zapłacić... w pierwszym odruchu paniki chciałem rozłożyć zobowiązanie na raty. Po rozmowie z uprzejmą panią z U.S. i wręczeniu mi 15 (piętnastu) arkuszy do wypełnienia, postanowiłem uruchomić "skarpetki z resztkami po obiedzie" :) Żyję, ale serce boli do tej pory... Pozdr.
20.02.2012 15:50
0
* "gratisy"?
20.02.2012 18:22
0
14. 6q47 - czas leci zdecydowanie zbyt szybko ... Chociaż w przypadku kolejnego sezonu F1, to dobrze, że tuż, tuż ... i się rozpocznie ;-). A czy mieli jakieś " gratisy " ... ciężko powiedzieć ..., ale jakieś korzyści być musiały skoro Mercedes w taki, a nie inny sposób postanowił sobie rozplanować testy ... Pozdrawiam :-)
20.02.2012 19:06
0
Ciekawe co chcą ukryć tymi kombinacjami... Takie coś znalazłem, niby bolid Ferrari, ale to o Mercedesie się dużo mówiło w tym kontekście: youtube. com/watch?v=GJ9cFis55x M&feature=player_embedded (2 spacje)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się